maandag 26 augustus 2013

Manieren om jou verkooptechnieken te verbeteren!

Manieren om jou verkooptechnieken te verbeteren!


Verkopers moet je de gelegenheid geven om er op uit te gaan om te verkopen, verkopen en nog eens te verkopen. Om succesvol overtuigd te worden van uw product zal de klant overtuigd moeten worden van het voordeel om u product te kopen.

Verkopen is een eeuwenoude kunst waarbij je las verkoper verstand moet hebben van menselijk gedrag, psychologie, motivatie en het bedrijfsleven. Deze motiverende waarde zal moeten toegevoegd worden aan uw specifieke producten en diensten.

Niet alle verkopers van producten zijn gemotiveerd genoeg. Verkopers moeten net zo werken als elektriciteit zoals ze zeggen, ze moeten de natuurlijk weg volgen met de minste weerstand. Je moet naar de eenvoud kijken om dingen te laten gebeuren. Inventieve programma´s zijn complex en vaak moeilijk te begrijpen. Vaak ontstaat daaruit verwarring, verkoopfrustratie en mislukking.

Te veel sales mensen zijn er op gericht een verkoop te bewerkstelligen. Je zou ook aandacht moeten nemen voor jou eigen ontwikkeling van je vaardigheden. Woon workshops bij, ga naar conferenties en neem deel aan webseminars. Zo kan je jou vaardigheden vergroten en verbeteren en weer volle moed op pad naar de concurrentie.

Lees ook eens een boek om uw kennis te vergroten, het zal u meer inzicht geven met betrekking tot uw branche. Tijdens het verkoopgesprek, stel eens een vraag aan de klant om meer inzicht te krijgen in zijn doen en laten en in zijn wensen.

Het meest productieve moment als verkoper is een uur voorat de rest met werken begint.
Sommige potentiële kopers gooien zomaar iets de lucht in wat jij voor je verkop kunt gebruiken. Stuur vaker email´s naar potentiële en ebstaande klanten. Vriendelijke herinneringen worden vaak gewaardeerd.

Mak aantekeningen van alle gesprekken meteen als je er bent geweest, vaak worden deze aantekeningen onderschat. Je kunt ze altijd bij een later verkoopgesprek benutten.
Vraag de klant ook hoe je de bedrijfsvriendelijkheid kunt vergroten en of ze nog op en aanmerkingen hebben op jou product. Misschien is er wel een klant die een pasbare oplossing heeft voor een van jou problemen.

Stuur altijd de klant een bedankje bij de nota en onderscheidt je van de massa.
Ook kan je de klant benaderen indien er zich iets vernieuwd binnen het bedrijf.
Een extra verkoop op een dag, in de week of in de maand kan juist het grote verschil maken.
Denk er aan, jij als verkoper kan het verschil beteken voor jou bedrijf, door een mailtje, een briefje, een vriendelijk woord of telefoontje.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten