maandag 2 december 2013

Britse studenten gevraagd om het doden van opstandelingen te rechtvaardigen!

Britse studenten gevraagd om het

doden van opstandelingen

te rechtvaardigen!






Ik surf veel en graag over het internet, altijd op zoek naar iets nieuws, een verhaal, iets aardigs, een mysterie, een duistere ontwikkeling of een hele serie duistere ontwikkelingen, mij om het even want , eerlijk gezegd, alles inspireert me.
Natuurlijk zijn er ook mijn eigen waarnemingen die het perspectief vormen van waaruit ik schrijf, ook op die momenten als ik schrijf over iets dat niet onder mijn eigen handbereik ligt. Ik denk dan ook dat dit wel voor de meesten geldt. Die delen van de wereld, of gebeurtenissen in de wereld, waarover we schrijven liggen vaker niet dan wel onder ons eigen handbereik nietwaar? Maar we kijken er altijd naar vanuit een eigen perspectief, vandoor de glazen van onze individuele levensbril, en daarom kunnen we ook schrijven over delen van het leven of de wereld die niet onder ons handbereik liggen, maar wel onze boodschap bevestigen.

Hoe dan ook, deze site is één van de velen die ik van tijd tot tijd bezoek – en het is zeker een interessante site met betrekking tot het beschrijven van onder meer ons leugenachtig slechte onderwijs – het feit dat dit hopeloos achter loopt met de maatschappelijke ontwikkelingen die inmiddels al niet meer bij te benen en zo in feite slechts nog een pad vormt naar eindeloze studieschulden terwijl het overgrote deel van de informatie gratis voorhanden is – en wie zoekt die vindt!

Hoe dan ook, het artikel waar het me vandaag om ging draait om de onderstaande stelling:

We schrijven het jaar 2040! Oproer heerst in de straten omdat de petroleumvoorraad is uitgeput door een crisis in het Midden-Oosten! Opstandige burgers vielen hierop publieke overheidsgebouwen aan. Verscheidene politieagenten kwamen in de schermutselingen om.

Ten gevolge hiervan zette de overheid het leger in om het protest in bedwang te krijgen. Na twee dagen zijn de protesten gestaakt, maar zijn er 25 rebellerende burgers door het leger omgebracht.’

Vervolgens wordt van de studenten gevraagd zich voor te stellen dat zij de Prime Minister van Engeland zijn die een speech voorbereid met betrekking tot de inzet van het leger, en waarin tot uitdrukking moet komen hoe die inzet moreel verantwoord werd geacht. Deze vraag veroorzaakte dan ook een storm van verontwaardiging onder de scholieren .
Opmerkelijk is ook dat niet lang na het afnemen van de questionnaire de grote oproer uitbrak in Augustus 2011 waarbij vele mensen ernstig gewond raakten en er voor miljoenen ponden aan schade werd aangericht. David Cameron waarschuwde toen meerdere malen dat mogelijkerwijs het leger zou worden ingezet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten