woensdag 18 september 2013

Nederlander daagt Alex Jones uit!

Nederlander daagt Alex Jones uit!





Vandaag kwam ik een filmpje tegen van dezelfde man die ons al eerder wees op de onmogelijkheid van de openbare verkoop vanuit de niet openbare ruimte!
 
Ditmaal echter vraagt hij Alex Jones om met hem via het internet in debat te gaan.
De man benoemt een aantal redenen die er, in mijn beleving, dan ook niet om liegen.
Zo vraag hij Alex Jones bijvoorbeeld: ‘Hoeveel vlammen heeft een mens eigenlijk nodig om ervan overtuigd te raken dat het huis in brand staat?’

Die vraag draait namelijk rond het onderwerp dat Alex Jones en soortgelijke sites ons constant confronteren met nieuwe oorlogen, genocides, nieuwe gevallen van kindermisbruik, etc., zonder dat er ook maar iemand een poging onderneemt om het systeem dat hiervoor verantwoordelijk is onderuit te halen.
Zo stelt hij onder andere: ‘Meneer Jones, ik herinner me het moment waarop u voor de camera's de dollars verbrandde omdat deze biljetten feitelijk niets waard zijn. Maar toch harkt u er meer dan twee miljoen van jaarlijks binnen! Ook bezit u vele internet winkels van waaruit u onder andere een filter verkoopt dat het drinkwater reinigt. Heeft alleen de mens met geld recht op schoon drinkwater?’

Ik vindt dit wel een hele unieke gang van zaken en vond dus ook dat ik hierover een artikeltje moest schrijven. Want inderdaad, hoe zit dat nu eigenlijk echt met die alternatieve media? Hoe zit het met al dat geld, die donaties en andere zaken? Of is het gewoon zo dat zij die op zoek zijn naar steeds weer nieuwe zaken die ons moeten laten inzien dat een betere wereld noodzakelijk is, geen tijd meer hebben voor het verbeteren van die wereld?

Nee, hoe je er ook over denkt, de tijd van het debatteren over de staat van de wereld is nu inderdaad wel eens een keer voorbij! Een zeer originele actie wat mij betreft die, naar ik mag hopen, dan ook nog velen te denken mag geven.
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten