zaterdag 14 september 2013

Openbare verkoop vanuit de niet openbare ruimte? (2)

Wel of geen verkoop vanuit de niet-openbare ruimte?

 



Het lijkt wel of Nederlanders zelfs de mees eenvoudige zaken niet begrijpen.
De man in het filmpje die nu al ruim zeven maanden de overheid en de advocatuur heeft uitgedaagd om met de wetgevende kracht op de proppen te komen waarop een openbare verkoop vanuit de niet-openbare ruimte steunt, stuit niet alleen op een muur van stilte, maar ook nog eens op het ongeloof van de Nederlandse schuldenaren zelf.
 
 
Hoewel er echter al een groot aantal mensen is die via deze constructie een openbare verkoop vanuit hun huis hebben kunnen voorkomen, zeurt er een grote groep Medelanders op de schuldhulpverleningsforums vrolijk verder over het wel of niet waar zijn van de door meneer gedane claim. De claim is eenvoudig. Hoe kan vanuit de niet-openbare ruimte (ruimte die voor het publiek niet toegankelijk is) openbaar (publiekstoegankelijk) worden verkocht?
Een hele goede vraag vinden blijkbaar alle gerechtsdeurwaarders en de daaraan gelieerde juristen, want tot op de dag van heden is er niet één die het ook maar gewaagd heeft zoiets als een wettelijk onderbouwd antwoord te formuleren.
 
 
Wethouders doen er het zwijgen toe, de pers weigert er over te schrijven, advocaten weigeren tot een conclusie te komen en tot op heden heeft er niemand op deze grondslag een rechtszaak aangespannen voor zover mij dat bekend is.
 
En dat is wel heel vreemd, gelet op het feit dat Openbare Verkopen per adres van de schuldenaar in Nederland niet alleen aan de orde van de dag zijn, maar vooral in een stijgende lijn zitten.
Ik kan mij dus voorstellen dat de spreker in dit filmpje op een gegeven moment zegt: ‘willen jullie in een kaal huis of op een sinaasappel kistje gaan zitten? Mag van mij! Maar wettelijk is er geen kracht gegeven aan het gebeuren!’
 
Nederland lijkt wel in coma te zijn geraakt – en zelfs het merendeel van de mensen die het betreft weigert om daadwerkelijk iets te ondernemen en laten zich de meest persoonlijke goederen vanuit hun eigen huis verkopen.Tja, een volk dat over een dergelijke mentaliteit beschikt verdiend dan ook niet anders dan om kaalgeplukt te worden zeg ik dan maar.
 
Ik vindt het werkelijk meer dan een bijzonder onderwerp, ik zie het als een ontwikkeling die wel heel uniek genoemd mag worden en al helemaal in het licht van de huidige rechtsgang. Er is bij mijn weten namelijk nog geen zaak op deze verdedigingsgrond aangespannen tegen de plunderaars van Oranje, zoals de spreker in dit filmpje het deurwaarderscollectief benoemd.
 
Het is denk ik dan ook aan ons om deze zaak zo veel en zo vaak mogelijk overal onder de aandacht te blijven brengen (pers, schuldhulpverlening, forums, advocaten, etc.,).
 
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar hoe dit in de toekomst allemaal zal verlopen. Zullen steeds meer mensen het wagen om het roversgilde aan hun eigen wetten te toetsen? Als ik de gemiddelde Nederlander zo bekijk niet. Maar hoop is er natuurlijk altijd. Ik hoop dat ook u uw best zult doen om deze informatie zo wijds en breed mogelijk blijft verspreiden en de druk blijft opvoeren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten