woensdag 18 september 2013

Zelfs de wolken aan de lucht bestaan niet

 

Zelfs de wolken aan de lucht bestaan niet

 



Ze komen steeds vaker voor, de meest onmogelijke wolkenformaties.
 
Mensen leggen ze op video vast of fotograferen ze.
 
 
Natuurlijk mogen we er geen vragen over stellen, degene die het waagt is een complottheorist.
Zelfs het bevragen van deze volstrekt onnatuurlijke weer-fenomenen (volgens weerdeskundigen) maakt in deze vrije maatschappij van de vragensteller een mens dat niet serieus genomen kan worden.
Er zijn van allerlei theorieën die naar een verklaring neigen voor de zaken die zich voor een ieder zichtbaar globaal ontvouwen, maar ook daar kun je maar beter niet te veel of te vaak over schrijven.
 
Geen wolkje aan de lucht dus, als je het mij vraagt tenminste.

Gisteren was ik nog in gesprek met iemand die me vertelde dat Nederland helemaal kapot aan het draaien is op de bezuinigingen. En ja, veel mensen denken er zo over. Veel mensen zien dat het onttrekken van onuitsprekelijke hoeveelheden kapitaalkracht uit de maatschappij uiteindelijk in een dode economie zal resulteren. Daarvoor hoef je geen rekenkundig genie te zijn, maar slechts over een normaal werkend verstand te beschikken. Want welk mens geloof nu werkelijk in het gegeven dat een motor waaraan men de brandstof blijft ontnemen, ongehinderd kan blijven draaien?
Ik herinner mij dan ook een fragment uit het NOS jeugdjournaal waar Mark Rutte wordt ondervraagt door een stel enthousiaste schoolkinderen! Hij geeft toe dat hij een goed salaris heeft, van de crisis zelf niets merkt, maar zich wel beseft dat het voor velen anders is.
De crisis is er dan ook niet voor de rijken, die is er alleen voor het volk. In mijn beleving is de crisis dan ook het volmaakte drukmiddel om het volk onder bedwang te houden. Een volk zonder middelen heeft immers geen slagkracht. Het is zoiets als een leger dat niet terug kan vallen op bevoorrading, bijvoorbaat dus niet opgewassen tegen de vijand.
 
Wat mij betreft is dit niet langer verwonderlijk in een wereld waarin zelfs de wolken niet meer echt zijn.
 
Mocht u ooit vreemde luchten of onmogelijke formaties met uw eigen ogen waarnemen, doe er dan maar liever het zwijgen toe, zoals het een goed Nederlander betaamt!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten