dinsdag 27 augustus 2013

DEURWAARDER TIMMERMANS AGIN

DEURWAARDER TIMMERMANS AGIN

In 2008 kreeg ik voor het eerst te maken met het deurwaarderskantoor Timmermans Agin. Door corruptie en collusie tijdens mijn scheiding kreeg ik nu te maken met een deurwaarderskantoor wat nog corrupter was.
Ik had nooit van mijn leven een krediet moeten afsluiten. Toen ik weg ging bij mijn ex beloofde hij me nog het walhalla, maar toen ik eenmaal op mezlf woonde trok hij alles in. Ik had mijn handtekening al gezet onder een meubelcontract en daar kwam ik niet meer onder uit. Na overleg met de bank heb ik besloten een krediet op te nemen voor dat bedrag. Ik verdiende goed, dus kon maandelijks makkelijk het maandbedrag aflossen. Toen er eenmaal geboycot werd door mijn ex met mijn salaris, zag ik al meteen dat het de verkeerde kant uit ging. Ik heb geprobeerd betalingsregelingen te treffen maar de bank wilde gewoon het volle maanbedrag van 236 euro. Binnen korte tijd had ik het frauduleuze deurwaarderskantoor Timmermans en Verdult aan mijn deur staan. Nu beter bekend als Timemrmans Agin.




Ze kwamen de gehele vordering opeisen en dan nog met een absurde hoge rente er bij opgeteld. Natuurlijk heb je niet zo maar een lade vol met papiergeld in je huis, dus er moest een betalingsregeling volgen met dit kantoor. Normaliter houdt een deurwaarder rekening met de beslagvrije voet. Je vaste lasten, je andere uitgaven, maar Timmermans Agin niet. Er werd een maanbedrag vastgesteld van nog hoger als het normale maandbedrag van 286 euro. Jullie kunnen je natuurlijk voorstellen dat toen mijn inkomsten minder werden, dat ik hieraan niet kon voldoen. Ik heb brieven geschreven om het maandbedrag naar beneden te krijgen. Ik heb ze alles aangeleverd. Mijn verlies van inkomsten, het wegvallen van de hypotheekforfait, maar niks mocht baten.
In die tijd zat ik in een ziektewetuitkering van het UWV. Aan het eind van de maand kwam ik erachter dat Timmermans Agin beslag had gelegd op mijn uitkering, maar zonder rekening te hebben gehouden met de beslagvrije voet. Van de bijna 1500 euro in de maand hield ik nog maar 400 euro over. Maar dit was nog niet alles. Timmermans Agin werkt samen met deurwaarderskantoor Janssen en Janssen te Eindhoven. Naast het plunderen van mijn uitkering kwamen ze ook nog aan de deur om hun geld te incasseren. Niet alleen bij mij, maar ook de buren werden lastig gevallen, mijn kinderen en mijn moeder. Telefonische dreigingen, telefoonterreur uitoefenen om mij heen.



Uiteindelijk moest ik in 2008 de strijd opgeven en heb mijn huis laten veilen. Niemand in deze maatschappij kan zich met deze deurwaardersfraude nog staande houden. Ik ben toen zoals jullie weten na enige tijd naar Enschede verhuisd en ben daar bij mijn huidige partner terecht gekomen.

Hij is journalist van beroep en heeft zich in mijn zaak verdiept. Timmermans Agin ging gewoon door met het plunderen van mijn ziektewetuitkering en dat bedrag liep door de jaren heen al aardig op.
De enigste manier om van die corrupte deurwaarder af te komen was een uitschrijving in het GBA. Op advies van mijn partner heb ik dit gedaan en heb ook meteen een ander rekenignnummer genomen waar de uitkering op gestort zou worden.


 De beslaglegging kon niet meer gehanteerd worden.
Om mezelf te beschermen heb ik bewindvoering aangevraagd voor de ontstane schulden en in Oktober 2009 zou ik hiervoor in de rechtbank van Almelo moeten tekenen. Ik kreeg inzage in het dossier en daar bleek dat mijn dossier ook frauduleus was. Terwijl mijn huis was verkocht, stond er drie keer de verkoopwaarde van mijn huis in, somma drie keer 187.500 euro.

Verder kijkend nog een aantal schulden die niet van mij waren. Ik heb niet getekend voor dit dossier en ben samen met mijn partner gaan kijken hoe we deze fraude aan het licht kunnen brengen. Het is een strijd geworden tussen Timmermans Agin en mij zelf, die zelfs op het internet werd uitgevochten. Elk gesprek werd opgenomen en uitgezonden via ons you tube kanaal. In al die jaren dat mijn uitkering was geplunderd, moest er natuurlijk ook een afbetaling zijn geweest.

We hebben contatc opgenomen met de oorspronkelijke vorderaar en die beaamde dat de originele schuld allang voldaan was. We hebben Timmermans Agin verzocht een overzicht toe te sturen waaruit blijkt, wat er in de voorafgaande jaren daadwereklijk was afgelost. In eerste instantie weigerden ze, maar na sommatie kreeg ik het overzicht. Er kwam een overzicht wat totaal niet klopte.
Indien een schuld 12.500 euro bedraagd. Timmermans Agin heeft bij mij bijna twee jaar gevorderd. Eenvoudige rekensom van 26 keer 1100 euro is totaal 28.600 euro.





Waarom zijn ze dan blijven vorderen terwijl de schuld al voldaan was?


Ik ben in contact gekomen met Werner van Benthem van Stichting Hulpverlening aan Slachtoffers van Deurwaarders. Hij heeft deze Stichting opgericht om mensen te helpen zoals ik. Hij kwam erachter dat de berekeningen van deurwaarders niet klopten. De deurwaarders blijven rente berekenen over de totale hoofdsom, terwijl in werkelijkheid door aflossing de hoofdsom steeds minder werd. Timmermans Agin laat je rente betalen over de rente die je allang betaald hebt. Timmermans Agin is zich natuurlijk van geen schuld bewust in deze kwestie. Ik heb een aanklacht ingediend tegen dit schandalige deurwaarderskantoor bij het Hof in Amsterdam. Binnen hele korte tijd kreeg ik een brief terug dat ze Timmermans Agin in het gelijk stelden. Ik ben onderzoek gaan doen wie er in de commissie zat van het toezicht op de deurwaarders en ik kwam er achter dat Timmermans Agin de voorzitter is van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Ze fungeren dus zelf als tuchtrechter.


Noem je dit nog eerlijke rechtspraak?


Door onze inzet en vooral die van mijn partner heeft Timmermans Agin zicht teruggetrokken.
Ze zijn geintimideerd geworden door de internetpubliciteit en de bewijslast die we hadden aangevoerd. Dan denk je is alles voorbij, maar nee hoor! Ze sturen gewoon hun eigen deurwaarder weer op je af en gaan gewoon verder met plunderen. Janssen en Janssen is de deurwaarder weer van de deurwaarder Timmermans Agin. Ik had in overleg met het UWV mijn uitkering op een hold gezet. Dat houdt in dat de uitkering wordt opgespaard en dat je binnen het jaar deze ineens kan laten uitbetalen. We leefden van een onafhankelijk inkomen wat ik via het internet vergaarde.


Toen ik mijn uitkering wilde opeisen, bleek dat Janssen en Janssen Deurwaarderskantoor te Eindhoven, belsag had gelegd op deze uitbetaling. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb van de 12500 euro die ik zou krijgen, nog 1100 euro uitbetaald gekregen. Ik heb van alles geprobeerd het beslag er af te krijgen, maar geen enkele wet die ons er tegen beschermd.





Steeds meer hoor je van deurwaarders die aangeklaagd worden voor fraude. Deurwaarders die er vandoor gaan met het gestorte geld van hun clienten. De deurwaarderskantoren willen zo snel mogelijk geld binnen halen van hun klanten. Ze leggen beslag op uitkeringen en zelfs op goederen, zonder rekening te houden met de maatschappelijke problemen die zich afspelen.
Mensen worden onder druk gezet en het kan haast niet uitblijven dat er wraak genomen wordt op dit soort aasgieren. Je leest regelmatig al dat deurwaarders het huis uit worden geslagen. De Nederlandse wet bepaalt zelfs dat je je eigen huis en haard mag verdedigen. Ze stellen dat datgene wat jou aangedaan wordt, je terug mag doen bij de ander.


Hoe moet ik dit uitvoeren bij deurwaarders die mij plunderen?

Indien jullie suggesties hebben, zie ik ze gaarne tegemoet.

Vandollum



Geen opmerkingen:

Een reactie posten