dinsdag 27 augustus 2013

Rampzalige Crisis Gevolgen

Rampzalige Crisis Gevolgen


Iedereen heeft zo zijn eigen mening over de crisis.

De gehele wereldeconomie komt in een enorme neergang terecht. Er is een duidelijke scheiding ontstaan tussen twee partijen. De ene partij graait en graait zo veel als hij maar kan en de andere partij werkt aan een wereld waar we nog een menswaardige plaats is voor iedereen. Steeds meer mensen komen tot het besef dat onze economie wordt uitgehold. Het sociale aspect van onze samenleving komt op de laatste plaats en het financiële op de eerste plaats. Je kan geen krant openslaan of geen programma kijken op televisie, of er wordt weer over de crisis gedebatteerd.
Terwijl de euro op de rand van de afgrond staat, allerlei maatregelen worden genomen om ons nog meer geld af te pakken. reizen de nieuwe gebouwen voor de overheid de grond uit. De Europese Centrale Bank bouwt een wolkenkrabber van 185 meter hoog in Frankfurt. Snoepreisjes van 500.000 euro worden door het kabinet gemaakt. Bonussen worden nog steeds groot uitgekeerd en schuld papieren worden met miljarden afgekocht. De euro is ons opgedrongen, we hadden geen keuze. Ook dit werd besloten in de wandelgangen en achter kamertjes van Den Haag. Tien jaar later valt er weinig meer te vieren.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-Rq0jyh00yQ#!


Om uit deze schuldencrisis te geraken is een goede economische politiek en economische groei nodig. Een schuld kan alleen maar afbetaald worden op basis van inkomsten en door inflatie. De exportlanden moeten meer invoeren en de import landen meer uitvoeren.De houdt inflatie juist tegen. Harde maatregelen worden opgelegd aan de burgers, die juist de neerwaartse druk laat zien van de lonen. Het gehele Europese project werd uitgevoerd zonder onze instemming. Hoe kan je dan nog praten over een democratie? Ons Europa is gebaseerd op het verrijken van de multinationals en op de miskleunen van onze politiek. Het ene na het andere schandaal komt boven water. Het rente schandaal, De Ahold kwestie, onterechte bonussen, corrupte politici, corrupte woningcorporaties, de affaire Peper en de bouwfraude.

De euro gaat vallen en dat was ja ook het plan. Burgers in nederland kunnen zich niet meer staande houden.De rijken worden rijker en de armen worden armer. De middenstander, vooral de eenverdiener, kan het niet meer bolwerken. Mensen verliezen hun huis en haard, kunnen hun rekeningen niet meer betalen, hun kinderen niet meer verzorgen en er raken steeds meer mensen dakloos. Er is voor velen geen andere mogelijkheid meer, dan meer uren te werken om te overleven. Een slaaf van de staat, kan je het wel noemen.

Veel mensen zitten in dubio. Nederland verlaten of er voor vechten!


De zekerheden die we zo gewend waren, vallen weg. Wij leven en werken al sinds jaren lang voor onze eigen ik. Ik heb geld nodig. Ik moet de rekeningen betalen. Ik moet op vakantie.Ik denk dat ik dit allemaal nodig heb, omdat ik anders niet geaccepteerd wordt door de maatschappij. Zekerheden houden ons alleen maar gevangen om vanuit pure passie en potentie te leven. Uiteindelijk vallen we allemaal in een eindeloze leegte.

De gevolgen van de crisis zijn behoorlijk zichtbaar in onze maatschappij. De werkloosheid neemt toe, het aantal schulden neemt toe en de zorgkosten stijgen. Mensen die al in een kwetsbare situatie zitten, kunnen bijna niet meer overleven. Er wordt hulp gezocht bij kerken, nood fondsen, gemeentes, kredietbanken en ook bij voedsel banken. Het meeste echter speelt zich af achter gesloten deuren. Mensen met een AOW, uitkeringsgerechtigden, alleenstaanden en studenten. De lasten stijgen en het inkomen daalt steeds meer. Het aantal problematische huishoudens met schulden is verdubbeld. Elke maand komen er tienduizenden mensen bij, die hulp vragen bij hun financiële situatie.Het CBS stelt dat de armoede in Nederland alleen maar zal gaan stijgen. Per jaar zullen er 70.000 huishoudens in de problemen komen.





Je mag al in je handen klappen dat je nog een baan hebt. Verlies je je werk, dan is er grote ontgoocheling. je wilt een nieuw baan gaan zoeken, maar geen kans in Nederland. Wil je een opleiding volgen, zal je hem zelf moeten betalen. Wil je gaan werken voor een uitzendbureau, dan vullen alleen maar de werkgevers hun zakken. De studiefinanciering willen ze afschaffen, waardoor er minder hoogopgeleide mensen komen.Indien een werkgever failliet gaat, dan blijven werknemers vaker met de problemen achter. Indien een gezin geconfronteerd wordt met het verlies van inkomsten, is er geen enkele instantie die hen helpt. De staat zegt leef maar van je familie, ga maar voedsel pakketten halen bij de voedsel bank of leen maar van anderen. Mensen worden van het kastje naar de muur gestuurd, als het gaat om het verkrijgen van hulp of als ze een nieuw inkomen willen creëren.Het UWV stuurt je naar de bijstand en de bijstand stuurt mensen weer terug naar het UWV.


Het is gewoon een zooitje hier in ons land.


Een crisis zoals deze is niet bevorderlijk voor onze gezondheid. Indien je je baan verliest, krijg je gegarandeerd te maken met geldzorgen. Je valt van een goed inkomen terug in een uitkeringssituatie. Dat betekent een hele stap terug. Je draait elke euro drie keer om en dit leidt tot piekeren en zeker tot stress. mensen krijgen slaap problemen, worden zenuwachtig, worden onzeker. De angsten nemen toe en je bestaan wordt onzeker. De crisis verziekt onze gezondheid flink. Relaties staan onder druk door de crisis. Vijfentwintig procent van de koppels ruziet over de financiën. Dertigplusser´s zijn het meest aan het bekvechten over geld. In ons land zijn de zelfmoorden met 5 procent gestegen. We zijn allemaal wel gewend aan een stressvol leven, maar we verkeren nu in een fase van wanhoop. Al deze factoren leiden tot een neerwaartse spiraal.





Bijna een miljoen Nederlanders lopen met een burn-out. Dan praat je dus over vermoeidheid, emotionele uitputting en stress. Kinderen op basisscholen zijn vaker opgebrand, depressief en erg moe.Mensen kampen met tal van psychische stoornissen ten gevolgen van de crisis. Ze raken in een ernstige depressie wat zelfs kan leiden tot zelfmoord. ook ouderen in onze samenleving zijn de dupe van de crisis. Ze zijn ontevreden over het regeringsbeleid en voelen zich vaak niet vertegenwoordigd. Pensioen uitkeringen worden gekort, zorg wordt minder en sociaal isolement wordt groter.






Er is geen recht meer in dit kleine kikkerland, daar alle takken van ons recht systeem corrupt zijn. Onze maatschappij wordt beïnvloed door een groep extreem rijke bankiers en industriëlen. Ik heb het aan den lijve mogen ervaren, dat advocaten omgekocht worden door macht misbruikers. Elke mogelijkheid die je aangereikt wordt in ons recht systeem, loopt uit op falen. We geven ons leven in handen van mensen die we helemaal niet kennen. We schenken hun al het vertrouwen en zonder dat we het merken wiegen ze ons zachtjes in slaap.


Ik ben nu midden vijftig en heb al heel wat meegemaakt in mijn leven. De crisis is ook niet aan mij voorbijgegaan. In 2005 ben ik begonnen aan een lange weg van een moeilijke scheiding. Ik kwam zaken tegen, waarmee ik nog nooit in aanraking was gekomen. Corruptie, collusie, fraude. Ik ben er achter gekomen dat ons zo geweldige systeem in Nederland grote gaten heeft.


Ook al ben je vijfentwintig jaar getrouwd of langer, indien de andere kant een machtspositie heeft, kan hij je totaal uitkleden. Je probeert je ertegen te verzetten en huurt advocaten in. Je probeert je recht te halen via de rechtbank waar je helemaal niet terecht komt, omdat je financiën uitgeput raken.Je gaat naar advocaat twee en precies het zelfde liedje. De rechtsgang wordt tegenhouden om de andere partij te laten winnen. Advocaat nummer drie presteerde het om mij te bekennen dat hij omgekocht was. Hij bood me aan om mijn zaak te heropenen en hem dan goed aan te pakken.

Deze advocaat heb ik aangegeven bij de Deken in het betreffende district, bij de orde van advocaten, maar geen response. Zelfs de geluidsopname´s met de biecht leiden tot niks. Indien je in zo´n corrupte scheiding zit en er is geld mee gemoeid, dan krijgt de andere partij alle gelegenheid zijn zaakjes te regelen. Zakelijk gezien kan dit het wegsluizen van geld zijn of het opzetten van een andere structuur in het bedrijf.


De alimentatie aanvraag van de kinderen werd stop gezet, omdat pa lief, ze onder druk zette. Liefde op een materialistische manier werden afgekocht en afgedwongen. Uiteindelijk heb ik zelf de keuze gemaakt om met alles te stoppen en mijn eigen leven weer op te bouwen. Je bent al alles kwijt geraakt door iemand waar je 27 jaar bij bent geweest en genoeg is genoeg. Na de gedwongen verkoop van mijn huis, kreeg ik kanker, een schrikbarend gegeven, vooral in een uitzichtloze situatie.




Ik weet wat het is om alles te verliezen en alles te verkopen wat je hebt om te overleven. Je verkoopt je goud, je auto´s, je waardevolle spullen, maar het red je niet. de ondergang kondigt zich met grote letters aan en je gaat naar de hulp instanties. Deze nemen je gegevens op en nemen je mee in een traject wat niet werkt. Op mijn aanvraag voor hulp in 2006, moet ik nu nog antwoord krijgen. In eerste instantie mijn kanker aangepakt en ben de grens overgegaan om me te laten helpen. Nederland is voor mij al jaren een land waar de gezondheidszorg grote fouten maakt en ik absoluut niet wil dat er over mij beslist wordt. Daarentegen ben ik het nooit eens geweest met de behandelmethoden die hier gebruikt worden.





Ik zat in de ziektewet en ik kon zo goed lullen dat ik zelfs een bereidverklaring van het UWV kreeg om in Zuid Afrika te herstellen. dat heb ik gedaan voor vier maanden en eerlijk gezegd was het niet de bedoeling dat ik terug zou keren. Ik had een hekel gekregen aan mijn land, de economie, de mensen, het systeem totaal. Ik zag geen hulp, geen saamhorigheid, geen naastenliefde, zelfs niet in mijn eigen omgeving. Toch ben ik teruggekeerd voor mijn kinderen, maar ook voor mezelf. Ik wilde mijn krachten gebruiken om iets te veranderen in deze maatschappij. Indien het in de politieke dan al niet meer gaat, moet je je als mens bij elkaar pakken. Mijn Centrum kwam in Enschede van de grond. de hulp aanvragen werden met de dag meer en ik kon mijn expertise inzetten. Je bent een expert op het gebied van crisis, als je zelf alle elementen hebt doorlopen. Achteruitgang van een miljonairs leven naar armoede. Geen inkomsten door corrupte instanties, deurwaarders die je hele inkomsten opeten, ex-en die je levensverzekering jatten en wat nog het ergste is dat je in de steek wordt gelaten door mensen waarvan je hebt gehouden. Dat kan je ex zijn, je familie of je vrienden.
Heel wat mensen heb ik van advies kunnen voorzien. Helpen met schulden, helpen met onderdak, helpen met voedsel. Ik heb me laatste eten weggegeven aan een stel dat in een uitgeleefde woning woonde. Niemand in de omgeving hielp hen en als ze eens niet thuis waren dan roofden de buren nog alles het huis uit. De woningbouw zette hun gewoon op straat en dat terwijl de woning makkelijk aan hen verhuurd had kunnen worden. Het waren sloop woningen die aan studenten werden verhuurd voor 150 euro. nee ze dwarsbomen je liever en plukken liever de subsidies van het rijk. Een week later heeft de jongen in kwestie zich opgehangen in de woning. Ik zelf was gebroken, kwaad op het systeem en bezat een grote woede omtrent de gemeente Enschede.


Rechtszaken werden aangespannen en ook daar bleek de rechter zo corrupt dat we zonder eerlijke procesvoering weer op straat kwamen te staan. Het centrum moest ik laten vallen, om weer een nieuw crisis in te gaan. Weer dakloos, weer naar alternatieven zoeken, weer creatief zijn in het bedenken van overleven.Zogenaamde collega´s willen je helpen, maar steken ondertussen om zelf rijker te worden, je een mes in de rug.


Vertel mij niks over de mensen in de maatschappij.


Zoals ik al voorheen aanhaalde, gaat het om:
Ik wil overleven
Ik wil verdienen
Ik wil eten.
Ik wil me staande houden
Ik wil zekerheid
Ik los het wel alleen op
egoist
De wereld zou het egoïsme aan de kant moeten zetten in deze economische moeilijke tijden. De saamhorigheid is door het korte termijn denken en de crisis totaal verdwenen. Mensen die zich niet emer veilig voelen trekken zich terug in hun eigen groep, waardoor isolement optreed. Mensen gaan op zoek naar nieuwe normen en waarden en nieuw identiteiten.
Het IK vooropstellen is een manier van overleven.

Een maatschappij kan alleen maar overleven en goed functioneren als er saamhorigheid bestaat tussen alle bevolkingsgroepen. Veel mensen kijken niet verder dan hun neus lang. Zelfs onze overheid waarschuwt er al voor dat iedere burger een noodrantsoen in huis moet hebben. Ik zou de mensen adviseren om contact te leggen met buren, met vrienden, met mensen die je lief zijn. Als ons geld dadelijk niets meer waard is, zijn we op elkaar aangewezen. Ga ruilen met buren, ga samen actie ondernemen, sluit je bij ruilhandel aan en zorg voor nood pakketten. Warme dekens, EHBO kit, radio op batterijen en ga zo maar door.
Ik laat me niet gek maken in ieder geval en al helemaal niet bang. Door de afgelopen jaren, wordt je er aan herinnerd dat materialisme niet blijvend is. Een dak boven je hoofd is niet vanzelfsprekend en menslievendheid is een ver van mijn bed show geworden.

Europa gaat door met het bail out fonds, dus de E.S.F. gaat door met het leveren van geld aan noodlijdende landen en vooral de banken zullen hierdoor blijven bestaan. De inflatie zet door, de geldontwaarding hiermee ook. De burger is de dupe.
We worden bestolen door onze eigen overheid.

Vandollum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten