dinsdag 27 augustus 2013

Pensioengelden worden weggesluisd.

Pensioengelden worden weggesluisd.




Voor mij is het nog 12 jaar en dan ben ik op mijn pensioengerechtigde leeftijd. Ik ben er van overtuigd dat als ik met pensioen ga ,dat mijn opgespaarde pensioengeld er niet meer is.


Ons pensioen is afhankelijk van de jaren dat je in Nederland hebt gewoond. Je hebt recht op je pensioen als je van je vijftiende tot je vijfenzestigste levensjaar verzekerd bent geweest. De AOW is een vast bedrag dat maandelijks aan je wordt uitbetaald, waarin de uitbetaling afhangt van of je alleenstaand bent, eenoudergezin, gehuwd of ongehuwd. De AOW wordt uitgevoerd door de Sociale Verzekeringsbank en de hoogte er van is gekoppeld aan het minimumloon. Veel mensen kunnen er normaliter op bouwen, dat er een oudedagsvoorziening komt, door het opgebouwde pensioen van hun werkgever of door eigen aanvullingen. In 1996 is er AOW fonds opgericht door de overheid, waar jaarlijks bedragen naar het fonds gaan.





Onze regering heeft in maart 2012 een echte Pensioenrapporteur aangesteld, Dhr. Pieter Omtzigt van de Tweede Kamer. Hij mag zich nu de vertegenwoordiger noemen van ' de Nederlander' in Europa als het gaat om het nederlandse pensioenstelsel. De Europese Commissie wil het door de Nederlanders bijeengebrachte pensioenvermogen onder de Brusselse regels brengen. In totaal gaat het om een bedrag van 1.032 miljard euro.




Ik vraag me op welke pensioen belangen er vertegenwoordigd moeten worden?



Nederland is een land wat veel gespaard heeft voor de verzorging op de oude dag. maar er liggen kapers op de kust. daar waar het om veel geld draait, zijn ook roofridders om op het geld te jagen. Centrales die uw pensioengeld uitbetalen, vakbonden die in het bestuur zitten, pensioen koepels en natuurlijk onze zeer gewaardeerde overheid. De vermogensbeheerders ( Wouter Bos), die dikke bonussen met u pensioen verdienen. er is al onderzoek gedaan en daaruit blijkt dat al 1000 miljard kwijt was uit onze pensioen spaarpot, bijvoorbeeld ORTEC.


De Banken Unie richt een aanzienlijke schade op aan ons pensioen. De Europese Commissie wil dat alle 6000 Europese Banken onder haar toezicht komen te staan. Als reden geven ze op, dat de landen onderling elkaar dan financieel kunnen steunen. het wordt dan een automatisch gegeven dat ook ons belastinggeld, spaargeld en de pensioenreserve altijd naar het hogere belang zal gaan, het Europees belang. Een groot risico hiervan is, dat als het fout gaat met deze regeling het wel heel goed fout gaat.





De pensioenfondsen staan onder toezicht van de Nederlandse Bank.
Deze bank heeft niet ingegrepen toen er beleggingen werden gedaan van ons geld.
De bank greep niet in toen de financiële crisis zich aankondigde.
De huidige krediet crisis zorgt ervoor dat onze begroting compleet wordt uitgehold.
Ouderen zijn de hoeksteen van de samenleving en welvaart, die mede door hun tot stand is gebracht. Zij hebben het niet verdiend dat ze gekort worden. Pensioenfondsen speculeren met onze pensioenen, en de spaarpot keldert naar beneden.
Ik maak me meer en meer zorgen over het uit te betalen pensioen, als ik 65 word. Mijn partner heeft al een uitbetaling gekregen van zijn pensioen en wel voor het glorieuze bedrag van 19 euro.
Ik vond een filmpje waar men hart van breekt.

OORDEEL MAAR VOOR JE ZELF


http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/miMedia/2009/week08/vr_1500_crisis.avi_plain.xml













Geen opmerkingen:

Een reactie posten